22 Mart 2010

Sinema: Oliver Twist


Roman Polanski'nin yönettiği Charles Dickens'in ölümsüz klasiği Oliver Twist'i seyrettiğimde ortaokul yıllarıma geri dönüverdim.8 yıllık eğitime kurban olmayan son şanslı nesil olarak ortaokulu anadolu lisesinde okudum: Ali Güral Anadolu Lisesi. Orada yoğun ve bence kaliteli bir İngilizce eğitim almıştık. 98 ya da 99 Dickens'in Oliver Twist ve David Copperfield isimli kitaplarını peşpeşe okumuştuk.(İlginçtir orta 3'e giderken Büyük Umutlar'ı kendim okusam da Lise 1'de yine İngilizce dersinde İki Şehrin Hikayesi'ni Okumuştum. Dickens'ın en önemli eserlerini daha 16 yaşındayken bitirmişim yani.)

Birkaç yüzyıl öncesi İngiltere'nin karanlık hayatını anlatan kitaplardan Oliver Twist'in filmini izleyince modern dünyanın ne kadar müthiş olduğunu bir kez daha hissettim. Modern dünyanın kurucu(!) milleterinden birinin başkenti birkaç yüzyıl önce böyle miymiş? Neyse, kitaplar da film de oldukça güzeldi. Özellikle Fagin'i oynayan Ben Kingsley müthiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder