10 Mart 2010

Futbol Kahramanlarım: Patrick Kluivert


Çocukluğumdan beri Avrupa futbolu deyince aklıma ilk gelen takım olan Barcelona ‘yı 1998 yılından beri iyi kötü takip ediyorum. Orta okul yıllarında olmamın da etkisiyle o zamanki kadronun pekçok oyuncusu bana efsanevi yıldızlar gibi geliyor.

Ancak o oyuncuların bazıları efsaneydi gerçekten. Luis Enrique, Rivaldo, Giovanni, Luis Figo, Guardiola, Hesp, Sergi, Cocu, de Boer kardeşler, Nadal, Ferrer ve tabii ki Patrick Kluivert. O yıllarda Kluivert, Rivaldo, Figo ve Enrique dörtlüsü gerçekten harika geliyordu bana. Aralarından en çok Kluivert’i severdim. Onu ilk Hollanda milli takımında İngiltere’ye gol atarken görmüştüm. Çocukluk işte.. vakit geç olduğu için maçın devamını izlememe evde izin verilmemişti. Maçın skoru ne oldu, ne maçıydı onu bile hatırlamıyorum. 96 veya 97 yılıydı. O benim en sevdiğim futbolcuydu artık.

Sonrasında onu 98 Dünya Kupası’na kadar unuttum. 6. Sınıfa geçtiğim o yaz köyden sırf Brezilya-Hollanda maçını izlemek için Kütahya’ya gitmiştim. Ve işte o oradaydı. Brezilya’ya attı golünü. Bir gol de Ronaldo atmış, penaltılarda müstakbel Galatasaraylı Taffarel takımını finale çıkarmıştı. O günlerde herkes Brezilya’yı tutardı. Bense hep Arjantin, İspanya Hollanda üçlüsünü sevdim. Kluivert benim gözümde o zamanların Zidane ile birlikte en flaş oyuncusu olan Ronaldo’dan daha değerliydi. O yıl ve devam eden 4-5 yıl boyunca da dünyanın en iyi forvetlerinden biri olduğu aşikar.

Artık Barcelona’yı TRT 1 ve TRT 3 vasıtasıyla takip ediyor, Figo(ki kendisi Real’e gidene kadar kahramanlarımdandı), Rivaldo(ki o da 2002 Dünya Kupası’ndan sonra gözümden düştü), Enrique ve Kluivert dörtlüsünü hayran hayran izliyordum.
2000 Avrupa Şampiyonası Kluivert’in kariyerinin zirvesiydi. Gol kralı olmuştu. Ama bu düşüşün de başlangıcı oldu.Sonraki 2-3 yılda da iyi devam etse de Rijkaardlı Barcelona ‘da tutunamadı. Başarısız sezonlar geçireceği Newcastle ve PSV gibi takımlara transfer oldu. Bekleneni veremedi, aslında hep iyi oynasa da sakatlıklar ona rahat yüzü göstermedi, kulubeye mahkum oldu. İlginçtir 95’te Ajax ile yakaladığı başarıdan sonra ne milli takımda ne de oynadığı kulüplerde üst düzey başarılara ulaşamadı(tabii milli takımla 98 ve 2000’de yarı finaller gördüğünü de unutmayalım). Ajax ile 95 ve 96’da Hollanda Ligi’ni yine 95’te Şampiyonlar Ligi, Süper Kupa ve Fifa Kulüpler Kupası’nı kazandı. Sonrasında ise 98’de Barcelona ve 2007’de PSV ile lig şampiyonlukları kazanabildi.

Ben onu hep 98-99 sezonunda giyilen ortadan ikiye ayrılmış bordo mavili 100. Yıl forması ile hatırlıyorum.

Şimdi de size www.patrick-kluivert.com ‘dan bir anektod sunayım:
O’nu
yetiştiği Ajax altyapısından A takımına çıkaran isim Louis Van Gaal olur.Hikayesi de ilginç. Geleceğin yıldızı olacak Ronaldo’yu almak için giriştikleri rekabette PSV’ye boyun eğen van Gaal , onlarda Ronaldo varsa bizim de Kluivertimiz var diyerek onu A takıma alır. Bu ona Overmars, Davids, Seedorf, de Boer kardeşler, Litmanen gibi muhteşem yıldızlarla aynı kadroya girme fırsatı verir. Ayrıca Danny Blind ve Rijkaard da o kadroda vardır. (Sonradan bu kadronun pekçok ismi van Gaal ile Barcelona’ya taşınacaktı.)


Wikipedia’yı okurken 2004 Avrupa Şampiyonası’nda kadroda olmasına rağmen Advocaat’ın kendisine 1 dakika bile görev vermediğini öğrendim. Ayrıca Pele’nin Yaşayan En Büyük 125 Futbolcu Listesi’ne de girebilmiş. Kariyer istatistiklerini aşağıya koydum. Bana göre iki istatistiği çok kıymetli:
1.Kariyerinin ilk 10 yılında sezon başı ortalama 46 maç oynamış.
2.Son milli maçını Mayıs 2004’te oynasa da Van Basten’den Hooijdonk’a, Hasselbaink’ten Bergkamp’a, Nistelrooy’dan Makaay’a ve elbette Cruyffa onlarca muhteşem forvet yetiştiren Hollanda milli takımının en çok gol atan oyuncusu durumunda hâlâ(79 maçta 40 gol).


Career Overview - Games (Goals)
Season Club League Nat. Cup1 European2
94/95 Ajax 25 (18) 2 (1)* 10 (2)
95/96 Ajax 28 (15) 2 (1) 8 (5)
96/97 Ajax 17 (6) 1 (0) 4 (2)
97/98 AC Milan 27 (6) 6 (3) -
98/99 Barcelona 35 (15) 3 (1) -
99/00 Barcelona 26 (15) 2 (1) 14 (7)
00/01 Barcelona 31 (18) 5 (2) 12 (5)
01/02 Barcelona 33 (18) - 17 (7)
02/03 Barcelona 36 (16) - 15 (5)
03/04 Barcelona 21 (8) 2 (0) 3 (2)
04/05 Newcastle 25 (6) 6 (2) 6 (5)
05/06 Valencia 10 (1) 1 (0) -
06/07 PSV 16 (3) 2 (0) 3 (0)
07/08 LOSCLille 13 (4) 1 (0) -

kaynak:www.patrick-kluivert.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder