13 Mayıs 2010

Okudukça: Hicret Hayatından İbretlik Hatıralar


Son zamanlarda derslerin yoğunluğundan fazla kitap okuyamaz olmuştum. Bu hafta uzun zamandır bir türlü bitiremediğim İbretlik Hatıralar’ı bitirdim. Osman Şimşek’in yazdığı kitap “M.Fethullah Gülen’in Ruh Dünyasına Ayna” alt başlığını taşıyor.

Fethullah Gülen Hocaefendi, 10 yılı aşkın bir süredir adı Baykal’ın (son günlerdeki açıklamasında da geçtiği için medyamızda popüler hale gelen) ABD’nin Pennsylvania eyaletinde yaşıyor. Sağlık sorunları nedeniyle gittiği Amerika’da 10 yıldır tam anlamıyla bir hicret hayatı yaşıyor. Niye Türkiye’ye dönmediğine dair pekçok açıklama Herkul.org’daki Bamteli serilerinde, Faruk Mercan’ın Biyografi kitabında (ve bu eserde de) defalarca anlatıldı. Benim anladığım Türkiye’ye dönmeme sebebi manevi. Önderliğini yaptığı hareket de zaten on binlerce ferdiyle dünyanın değişik yerlerine hicret ediyor ( yakında ben de inşallah). Efendimiz , ondan önceki peygamberler ve sonraki asırlarda gelen tüm manevi önderler istisnasız hicret etmişler. Hocaefendi de aynı yoldan devam ediyor. Burda önyargılı insanların dediklerine kulak asmadan kitabın ayrıntılarına giriyorum.

Öncelikle kitabın yazarına bakalım. Osman Şimşek 10 yıllık gurbeti Hocaefendi ile yaşamış nasipli bir yazar. Hayatı ve şuanki yaşayışı hakkında çok ayrıntılı bilgiler veriyor. Hocaefendi’ye bağlılığı nedeniyle objektif davranamadığını görüyoruz. Ama bu subjektiflik yanlış ve abartı şeyler yazdığı anlamına da gelmiyor.

Medyada çok defa çarpıtılarak ve yalan yanlış yazılan pekçok ayrıntıya açıklık getiriyor. Nerede hangi şartlarda kaldığı, ne ile geçindiği vs hakkında ayrıntılar bulabilirsiniz kitapta. Evlilik, kurban, duanın gücü, tevazu, peygamber sevgisi, gece ibadeti,namaz ve ahiret hayatı gibi konular hakkındaki görüşleri anlatılıyor. Özellikle Evliliğe dair Mülahazalar bölümü hiçbir yerde bulunamayacak bir orijinalliğe sahip. Kanaatimce evlenecek her Müslümanın evlenmeden önce okuması gerek o bölümü.

Eserde yine F.Gülen’in hakkındaki davalardan beraat etme sürecini uzun uzun anlatıyor. Bu bölümde hiçbir eserini okumadan onu eleştiren ve içinde ABDli, CIAlı cümleler kurarak ona iftira atanların bu bölümü okusalar ne kadar utanacaklarını hayal ettim. Ona haksız yere zulüm yapılan bir çığırı başlatan ve bununla “düğmeye ilk ben bastım”diye övünen bir zavallının kamuoyunda pek bilinmeyen akıbetini öğrenip ibret aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder